stone story rpg читы

office 1209640 1920 Операционные системы

Stone story rpg читы

not yet large

This tutorial covers the basics of adding cosmetic mods and unlocking new mini-games that are layered on top of Stone Story. The game’s built-in language, Stonescript, began as a tool to optimize farming, with just enough commands to drink potions and swap weapons at the right time. With version 2.8 the language got a major upgrade, unlocking huge potential for modding.

This assumes you’ve found the Mind Stone item. If you’re a new player and don’t have it yet, but want to get modding right away, there is a cheatcode to unlock it early: Go to the main menu’s ‘Codes’ screen and type ‘import’. You should see a new Workstation option that says ‘Automate’.

9

5

6

throbber

ico dialogue close

32263b1ea81a72c749835ffa897248e04fe620bf medium

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

One obvious cosmetic are cute pets that follow you around. You can design your own, but let’s start with the Frog which comes packaged by default with the game.

1. The key addition in 2.8 is the ‘import’ command. To add the Pet Frog go to your Mind Stone and type
«import Cosmetics/PetFrog»

2. Visit any location to see the frog hopping and following your moves. Make sure your Mind Stone is powered on!

3. You can customize the frog’s color by locating the PetFrog.txt script that is included in your save file directory. On Windows it would be at:

C:/Users/(userName)/AppData/LocalLow/Martian Rex, Inc_/Stone Story/(steam id)/Stonescript/Cosmetics/PetFrog.txt

Froggo is also happy to get Loot.

Another hot cosmetic are hats. Let’s create a new hat, it’s very easy. For this to work you will need to beat the game’s main story and have the big head turned on.

1. Open your Mind Stone and add the following script. This is a command that draws relative to the player’s head:

2. Visit any location to see the hat!
tip: During a run you can press ‘M’ to edit the Mind Stone. No need to exit to the Workstation.

3. Customize the color (change #yellow to something else) and edit the ASCII-art to come up with your own hat designs.
tip: You can call the draw command multiple times to compose a multi-colored hat.

Next, let’s move your hat script into an external file, which is great practice. External files makes it easy to share and easy to turn scripts on/off.

4. Inside the Cosmetics folder, next to the PetFrog.txt, create a new text file and name it MyHat.txt

5. Open MyHat.txt and copy the hat code from the Mind Stone to the external file. Save it.

6. In your Mind Stone replace the hat code with

You may notice next to the Cosmetics folder another folder called Games. Stone Story 2.8 comes with 3 mini-games that are still in development. All are playable, but the most complete game right now is Blackjack. Let’s play it!

1. In your Mind Stone type

2. Visit the Waterfall location to play!

Other games include Deadwood Fishing and Asteroids. Both functional, but still in early development as of 2.8. All scripts are open source, which is a great way to learn some advanced scripting ideas.

Источник

Stone story rpg читы

not yet large

Написал это руководство, потому что я тоже плох в английском. Приму все ошибки в комментариях.

throbber

ico dialogue close

4f4166ce38e064c988feca8b612d45439fb0c545 medium

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

Перевод Cucumber_RU и Google Переводчик

Нужна помощь? Хотите сотрудничать по скриптам? Посетите discord.gg/StoneStoryRPG

В этом примере переменная ‘i’ объявляется и начинается со значения 0. Во время каждого кадра цикла значение ‘i’ увеличивается на 1 и затем выводится на экран.

Переменные сбрасываются к своему начальному значению только в том случае, если вы покидаете местоположение и начинаете новый запуск вручную. Они не сбрасываются, когда начинается новый круг Уроборос.

Строковые переменные могут быть объявлены в кавычках. Это включает специальные символы и завершающие пробелы.
например:

(Этот пример также демонстрирует, как соединять строки с помощью оператора ‘+’)

Переменные в импортированных скриптах содержатся в этих скриптах, и их имена не будут конфликтовать с переменными или функциями в других скриптах.

Операторы изменяют числа. Может использоваться в сочетании с переменными или непосредственно в выражениях состояния игры

Читайте также:  промокод iherb сентябрь 2021

Функции служат важной организационной цели для сценариев по мере их усложнения
Они облегчают чтение сценариев и сокращают повторения. Когда функция объявлена, ее содержимое не выполняется немедленно. Вместо этого строки скрипта внутри функции выполняются, когда функция вызывается на более позднем этапе.

В этом примере создается счетчик, который увеличивается на 1 каждый кадр. При нажатии любой пользовательской клавиши ввода вызывается ResetCounter() и значение счетчика возвращается к нулю:

Хотя сценарии могут определять свои собственные функции, Камень разума поставляется с набором предопределенных/собственных функций, которые ведут себя подобно командам, но отличаются тем, что они более четко сгруппированы по темам, могут принимать параметры и иногда возвращать значение.

В самом простом примере внешний скрипт импортируется и выполняется так, как если бы он был непосредственно в вашем Камне Разума, что делает этот удобный способ организации сценариев фарма:

В Камне разума пользовательские ASCII-арты могут быть встроены в сценарии и отображены на экране с помощью расширенных команд печати. Есть несколько способов сделать это, и некоторые символы имеют специальное поведение:

Этот пример рисует зеленый кружок в верхнем левом углу экрана.

Этот пример сохраняет рисунок для жуткой рыбы в переменной, а затем рисует его в верхнем левом углу экрана красным цветом.

Источник

Stone story rpg читы

not yet large

Написал это руководство, потому что я тоже плох в английском. Приму все ошибки в комментариях.

13

9

throbber

ico dialogue close

4f4166ce38e064c988feca8b612d45439fb0c545 medium

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

Перевод Cucumber_RU и Google Переводчик

Нужна помощь? Хотите сотрудничать по скриптам? Посетите discord.gg/StoneStoryRPG

В первый раз в StoneScript? Начните с обучающего гайда «Введение в Камень Разума» [stonestoryrpg.com] (временно не переведено)

В этом примере переменная ‘i’ объявляется и начинается со значения 0. Во время каждого кадра цикла значение ‘i’ увеличивается на 1 и затем выводится на экран.

Переменные сбрасываются к своему начальному значению только в том случае, если вы покидаете местоположение и начинаете новый запуск вручную. Они не сбрасываются, когда начинается новый круг Уроборос.

Строковые переменные могут быть объявлены в кавычках. Это включает специальные символы и завершающие пробелы.

(Этот пример также демонстрирует, как соединять строки с помощью оператора ‘+’)

Переменные в импортированных скриптах содержатся в этих скриптах, и их имена не будут конфликтовать с переменными или функциями в других скриптах.

Операторы изменяют числа. Может использоваться в сочетании с переменными или непосредственно в выражениях состояния игры

Функции служат важной организационной цели для сценариев по мере их усложнения. Они облегчают чтение сценариев и сокращают повторения. Когда функция объявлена, ее содержимое не выполняется немедленно. Вместо этого строки скрипта внутри функции выполняются, когда функция вызывается на более позднем этапе.

В этом примере создается счетчик, который увеличивается на 1 каждый кадр. При нажатии любой пользовательской клавиши ввода вызывается ResetCounter() и значение счетчика возвращается к нулю:

Хотя сценарии могут определять свои собственные функции, Камень разума поставляется с набором предопределенных/собственных функций, которые ведут себя подобно командам, но отличаются тем, что они более четко сгруппированы по темам, могут принимать параметры и иногда возвращать значение.

В самом простом примере внешний скрипт импортируется и выполняется так, как если бы он был непосредственно в вашем Камне Разума, что делает этот удобный способ организации сценариев фарма:

В Камне разума пользовательские ASCII-арты могут быть встроены в сценарии и отображены на экране с помощью расширенных команд печати. Есть несколько способов сделать это, и некоторые символы имеют специальное поведение:

Этот пример рисует зеленый кружок в верхнем левом углу экрана.

Этот пример сохраняет рисунок для жуткой рыбы в переменной, а затем рисует его в верхнем левом углу экрана красным цветом.

Источник

Stone story rpg читы

header menu hamburger

b9563b95f082510aa7528705c0c4bf2f5cd3a0af

Stone Story RPG

5bebf664960e36d7de68740f75ea15bff0b01df5

02eb386f5d7c88c87d1d989a9d78fdd1806fa48f

06cf73919d3172ce3d5db1a588e29ea9fcb4afdf

I started farming the Fungus Forrest even before I’ve finished the main story. It doesn’t require you to use mindstone(although it’s more efficient with it) since there’s no resources to pick up, no enemies that require specific weapon setups and boss fight is pretty straightforward. Also as a bonus it’s the source of Vigor runes(lifesteal).
You basically need to have an (A) Poison Hammer that gives you enough armor stacked through normal levels so you can tank the boss(also it stacks between level completions with Ouroboros stone, so you can get up to 20-30k armor sometimes) and Big Runestone Sword(doesn’t even need to use any rune; higher level=more splash chance) so you can clear multilple enemies with splash damage.
With 5* (A) Poison Hammer and 5* Big Sword you can clear 9* mushroom forest.

Читайте также:  stellaris моды на принципы

With mindstone you speed it up by using Charge Shield and Runestone Swords(crit chance) on the boss.

32263b1ea81a72c749835ffa897248e04fe620bf

b39b26f8aac1b960a206eb39b737b112aa22a7f3

5bebf664960e36d7de68740f75ea15bff0b01df5

I started farming the Fungus Forrest even before I’ve finished the main story. It doesn’t require you to use mindstone(although it’s more efficient with it) since there’s no resources to pick up, no enemies that require specific weapon setups and boss fight is pretty straightforward. Also as a bonus it’s the source of Vigor runes(lifesteal).
You basically need to have an (A) Poison Hammer that gives you enough armor stacked through normal levels so you can tank the boss(also it stacks between level completions with Ouroboros stone, so you can get up to 20-30k armor sometimes) and Big Runestone Sword(doesn’t even need to use any rune; higher level=more splash chance) so you can clear multilple enemies with splash damage.
With 5* Hammer and 5* Big Sword you can clear 9* mushroom forest.

With mindstone you speed it up by using Charge Shield and Runestone Swords(crit chance) on the boss.

551c4904334b95e7a3f75ec2007fa6fdd115c5a2

I started farming the Fungus Forrest even before I’ve finished the main story. It doesn’t require you to use mindstone(although it’s more efficient with it) since there’s no resources to pick up, no enemies that require specific weapon setups and boss fight is pretty straightforward. Also as a bonus it’s the source of Vigor runes(lifesteal).
You basically need to have an (A) Poison Hammer that gives you enough armor stacked through normal levels so you can tank the boss(also it stacks between level completions with Ouroboros stone, so you can get up to 20-30k armor sometimes) and Big Runestone Sword(doesn’t even need to use any rune; higher level=more splash chance) so you can clear multilple enemies with splash damage.
With 5* Hammer and 5* Big Sword you can clear 9* mushroom forest.

With mindstone you speed it up by using Charge Shield and Runestone Swords(crit chance) on the boss.

The A Hammer isn’t working. I fight the foes but it doesn’t give any armour.

5bebf664960e36d7de68740f75ea15bff0b01df5

The A Hammer isn’t working. I fight the foes but it doesn’t give any armour.

the hammer is use to increase armor from foes «before» the boss fight
if you get enough armor, you will not get any damage in the boss fight
I think almost for 2 armor/per foe is enough to pass the blue star stage

06cf73919d3172ce3d5db1a588e29ea9fcb4afdf

False alarm, it is working. However, in my experience lifesteal sucks. There’s only a small chance of it and it only heals one damage. I changed my very useful 4* Vigor Hammer which healed me on hit into a lifesteal +2 Vigor hammer, and it isn’t doing very well.

Hammer should be upgraded with Poison rune. So it has the stat «+X armor per engaging Vigor foe(A)».
If you aren’t playing beta, it’s a bit tricky to get exactly that effect, since hammer/stave prefixes(A, aP, D, dP, etc.) aren’t fixed and aren’t random either. They depend on the latest rune you’ve added to stack of runes. So to be able to craft poison hammers with A prefix, you need to disenchant «A» or «aP» Poison Hammer or Poison Staff first.

Lifesteal is very decent on the swords due to their fast attack speed. But without splash damage they aren’t very good outside of bossfights(unless enchanted with very fast speed).

Источник

Stone story rpg читы

4 star large

6

throbber

ico dialogue close

c028a091389a93516c58634959056167afd95459 medium

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

filterselect blue

When you start a game, you will start off at the Rocky Plateau. To get to crafting, you simply need to continue until you are able to choose your actions freely. So for now, select «Build a Shelter Door» which costs 5 stones.

You’ll be able to explore Deadwood Canyon now. Go through and once you reach the end, leave. You will now have an option to «Build Workstation.» This is technically the first step to crafting. You should already have enough materials (2 Stones & 7 Wood) build it.

Next, tools will appear as craftables in your workstation. This is not traditionally how things are crafted, so don’t get used to this menu. For now, build both the Shovel and the Hatchet. I had just enough stones to craft them.

Читайте также:  8483303809 код тн вэд

Now that you have the Shovel, go back into your locations and select «Prospect Cliff» you’ll come up with a (Dirty) Sword. Go into your items and equip it. At this point, I would also change your secondary from Stone Throwing to the Hatchet.

Go back into your workstation and clean your blade. You don’t need to go back to equip the item, it should just be in your hand still. At this point, you’ll have an option to «Upgrade Workstation» with a somewhat steep resource requirement. Go to Deadwood Canyon. You should have enough wood going through once, especially because you chopped up the Ent (At least I think it’s an Ent. ) that was blocking your way. You should also have a treasure chest. Go into your items and open it up. You should have received a Metal Chunk. This is 1/3. Lets keep going.

This time, equip your Shovel. and head back to the Rocky Plateau. Don’t worry, there’s no enemies here. In fact, your health won’t even show up on the bottom left. You’ll eventually reach a mound of dirt and start digging. Eventually, you’ll retrieve another Metal Chunk. That’s 2/3.

Go into your workstation and finally upgrade it. You’ll be able to go into your locations again and «Dig Wall Fissure.» You’ll unlock Caves of Fear. If you forgot to change your equipment before you entered, that’s okay. You can pause the game on the bottom right and change your items there. I would recommend re-equipping your Sword and Hatchet again. It doesn’t say, but the attack speed is the same as the Sword, and each swing doing 1 damage, you’re essentially dual wielding for now. Once you get through to the end, you’ll find a Star Stone. This does two things; One, all previous areas now have a difficulty in stars. Obviously 1-star is easiest and 5-star is the hardest. Two, the Star Stone also acts as a resource vacuum, letting you pick up stuff on the floor without your character physically walking over there, bending over, and picking it up.

I would recommend going back to the Rocky Plateau to get some more items before you venture onto the next part, but it’s optional. It does make everything easier though.

Go back to Deadwood Canyon. Equipping your Star Stone and Hatchet will make you breeze through this while collecting everything. Once you encounter some enemies, switch to your Sword. At this point, I also had a Shield thanks to unlocking a chest back in the previous paragraph, so I made it through the stronger monster. You should receive a chest and your final Metal Chunk.

In your workstation, you should have an option to «Craft Smithy Hammer,» and after you do so, you should be able to «Craft Anvil.»

Congratulations, you’ve fully unlocked crafting.

Now before you get into serious crafting, I would recommend getting the Ouroboros Stone, which allows you to loop the section that you were at freely. This lets you get treasure chests without any effort after a certain point.

You can get the Ouroboros Stone after fighting the boss in the 3-star Mushroom Forest. One thing to note though is that there is a limit on how many treasure chests you can hold; 150 at any time. And opening them takes about 1 second each, so set aside 2.5-3 minutes when you come back and open your loot.

Also somewhat useful (but definitely not needed because this guide exists), is the Crafting Book. It shows you what recipes you’ve discovered. You can get this when you enter the Mushroom Shop and purchase two things using Ki.

This is the listed order in the book. I know it seems a little messed up, but please put up with it.

In the book: Sword + Sword = 1-star Sword
or
Any Item (Any Rarity) + Same Item (Same Rarity) = Same Item (Rarity +1)

Источник

Поделиться с друзьями
Компьютеры и программы
Adblock
detector